مزوتراپی ، کاربردهای مزوتراپی، مزوتراپی مو و صورت و مقالات مرتبط در زمینه مزوتراپی

مزوتراپی درمانگاه تخصصی پوست و مو اکسیر

مزوتراپی و جوانسازی مزوتراپی

مزوتراپی یکی از عمل های پزشکی زیبایی غیر جراحی می باشد که در آن داروهای هومیوپاتیک که معمولا توسط پزشکان طب جایگزین تجویز می‌گردد، به پوست تزریق می‌شود. این روش تا حدودی تهاجمی بوده و مواد تزریقی ترتکیبی از عصاره های گیاهی، مواد هومیوپاتیک، آنزیم ها، داروها و ویتامینها می باشد. این مواد در روش مزوتراپی در واقع به بجای خوردن، مستقیما به داخل پوست تزریق می‌شود. با استفاده از دستگاه مزوتراپی چندین تزریق در فواصل زمانی منظم در پوست انجام می گیرد. امروزه روش های درمانی زیادی برای از بین بردن چروک ها و جوانسازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد مانند:

مزوتراپی مو، درمانی موثر جهت ریزش مو

یکی از علت هایی که باعث ریزش موی سر و بدن در افراد می شود بیماری به نام آلوپسی است. این نوع بیماری در بسیاری از آقایان و خانم ها دیده شده است. الگوی ریزش موی خانم ها با آقایان متفاوت است. معمولا ریزش در بخشی از موهای سر اتفاق می افتد که دیگر به جای موهای از دست رفته مو رشد نمی کند. اما برای جلوگیری از کاهش این نوع ریزش و درمان و تقویت موها می توان از روش مزوتراپی استفاده کرد. مزوتراپی یکی از عمل های پزشکی زیبایی غیر جراحی می باشد که در آن داروهای هومیوپاتیک که معمولا توسط پزشکان طب جایگزین تجویز می‌گردد، به پوست تزریق می‌شود. این روش تا حدودی تهاجمی بوده و مواد تزریقی ترکیبی از عصاره های گیاهی، مواد هومیوپاتیک، آنزیم ها، داروها و ویتامینها می باشد.

روش های درمانی مزوتراپی (قسمت اول)

مزوتراپی هم مانند بسیاری از روش ها، نخست در حوزه های دیگر پزشکی کاربرد داشته و سپس به حوزه پوست و زیبایی عمومیت داده شده است. نتايج مؤثر و عوارض ناچيز این روش، باعث توسعه تحقیقات مرتبط و گسترش روز افزون کاربرد‌های آن می شود. در تمامی اين کاربردها اصول ابتدایی مزوتراپی که تزريق متعدد مقدار کمی دارو در لايه های مختلف پوست است، مشترک بوده و فقط دارو یا کوکتل مورد استفاده متفاوت است. کاربرد مزوتراپی در حوزه های متنوع پزشکی گستردگی زیادی دارد. از جمله این کاربرد ها می توان به تسکين درد در کلينيک های درد، درمان آسيب های ورزشی، درمان بيماری های عصبی، عفونی، روماتولوژی، ژنیکولوژی، ارولوژی، عروقی و پوستی و نیز در ترک اعتیاد و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. مزوتراپی در زمینه پوست، مو و زیبایی در سه شاخه بسیار مهم و با اهمیت زیبایی یعنی جوانسازی پوست، مراقبت مو و لیپولیز کاربرد داشته و هر روز پروتکل ها و داروهای جدیدی را در راستای ارتقای نتایج درمانی به این حوزه معرفی می‌کند.

روش های درمانی مزوتراپی (قسمت دوم)

مزوتراپی عوارض معمولی دارد که شامل، درد در محل تزریق، خارش و سوزش، تورم و گاهی هماتوم و کبودی در ناحیه درمان می باشد. البته این موارد بسیار جزئی بوده و قابل تحمل هستند. همچنین ظرف مدت چند ساعت تا چند روز همگی آنها از بین می روند. در صورتی که فرد اصول اولیه هر تزریق را رعایت نکند احتمال بروز عفونت در ناحیه تزریق وجود دارد. استفاده از دوزهای بالای کلاژناز و هیالورونیداز و تزریق این داروها در عمق نامناسب، امکان وجود عارضه ای به نام نکروز بافتی را در پی خواهد داشت. نکروز بافتی عارضه ای نادر ولی بسیار جدی است. اما در صورت رعایت مفاد پروتکل های درمانی قابل پیشگیری است. پیگمانتاسیون عارضه نادری است که بروزش بیشتر درتیپ های پوستی پنج و شش دیده می شود. پیگمانتاسیون ممکن است ناشی از واکنش التهابی باشد که طی فرآیند ترمیم ظاهر می شود، به مدت چند ماه باقی مانده و با گذشت زمان بهبود می یابد.

درخواست مشاوره رایگان

Real Time Analytics